Menü Kapat

İMÜ Sürdürülebilirlik Topluluğu Politikaları ile Yaşam Boyu Öğrenmeye Eşit Erişimi Destekliyor

İMÜ Sürdürülebilirlik Topluluğu (IMUSUS), yaşam boyu öğrenme faaliyetlerine eşit erişimi sağlamaya ve kapsayıcı bir öğrenme ortamını teşvik etmeye yönelik hazırladıkları “İMÜ Sürdürülebilirlik Topluluğu Yaşam Boyu Öğrenmeye Erişim Politikası”nı güncelleyerek yayımladı. Atölye ve eğitimler ile sağladığı yaşam boyu öğrenim fırsatlarını etnik köken, din, engellilik, göçmenlik durumu ve cinsiyetten bağımsız olarak, tüm üyeleri, kurum personeli, paydaşları ve aynı zamanda kamu için erişilebilir kılmayı taahhüt eden IMUSUS, 2024 yılında politikasına öğrenim faaliyetlerini yaş ayrımı gözetmeksizin gerçekleştireceklerine dair bir ekleme yaptı.

Topluluk akademik danışmanı Ar.Gör. Ayça ÇELİKBİLEK, 2024 yılında Birleşmiş Milletler tarafından yayımlanan Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Raporu’na göre hedeflerin sadece %17’sinde ilerleme görüldüğü, üçte birindeki ilerlemenin ise durduğu ya da gerilediği bilgisini aktardı. Ülkelerin %90’ının  ve küresel vatandaşlık konularını ulusal eğitim müfredatına dahil ettiklerini bildirmesine rağmen, 2023 yılında fen ve sosyal bilgiler müfredatlarında yapılan araştırma sonuçlarına göre, eğitim müfredatlarının %69’unun iklim değişikliğinden ve %66’sının sürdürülebilirlikten bahsetmediğinin ortaya konduğuna dikkat çekti. ÇELİKBİLEK, “Üniversite öğrenci ve personelinin 18 yaş ve üzeri bireyler olması nedeniyle, düzenlediğimiz yaşam boyu öğrenme faaliyetlerine ağırlıklı olarak yetişkinler katılmaktaydı. Ancak bu veriler bize geleceğin liderleri ve karar vericileri olacak çocuklar için de, sürdürülebilirlik alanı başta olmak üzere, öğrenim ortamları yaratmanın önemini hatırlattı. Bu nedenle, yaşam boyu öğrenme politikamızı kapsayıcılığını arttıracak şekilde genişlettik” sözleri ile politika güncellemesinin kapsamını açıkladı.

Topluluk başkan yardımcısı Yağmur ÖNER ise; İMUSUS’ın eğitim fırsatlarına eşit erişime sahip olmayı temel hak olarak kabul ettiğini belirtti ve faaliyetlerini eşit erişimi koruyacak şekilde planladıklarına dikkat çekti. ÖNER, açıklamalarına “2023-2024 Eğitim-Öğretim yılında kurulan topluluğumuz, Aralık 2023’ten günümüze 40’ın üzerinde eğitim faaliyeti gerçekleştirdi. Yaşam boyu öğrenmeye eşit ve adil erişimi sağlayabilmek için tüm bu etkinlikler topluluk üyelerimizin yanı sıra, üniversite öğrenci ve personelimizin, paydaşlarımızın ve kamunun katılımına açık ve ücretsiz olarak gerçekleştirildi. Etkinliklerimiz başlangıçta yetişkin yaş grupları için tasarlanmış olsa da zamanla çocuklar için de eğitim ve atölyeler düzenlemeye başladık; yetişkin atölyelerimize ise çocuk misafirler kabul etmeye başladık. Küçük yaş gruplarına ulaşabilmek için özellikle kamusal alanlarda gerçekleştirilen festival gibi etkinliklerde yer aldık. ” sözleri ile devam etti.

Topluluk üyeleri, çocuklar için düzenledikleri çevre, ekoloji, sürdürülebilirlik ve dünya vatandaşlığı eğitimlerinde özellikle oyunlaştırmadan faydalandıklarını belirtti. Sürdürülebilirlik ile ilgili pek çok oyun tasarladıklarını belirten ÇELİKBİLEK, oyunların kurgusunun konu ile ilgili temel bilgi edinimini sağlarken, aynı zamanda kişilerin olay ve durumları farklı gruplar açısından da değerlendirebilmelerine, diğer bir deyişle ilerlemeyi kimseyi geride bırakmayacak şekilde sağlayacak bir farkındalığa sahip olmalarına imkân sağladığını ifade etti.

İMÜ Sürdürülebilirlik Topluluğu (IMUSUS) Yaşam Boyu Öğrenmeye Erişim Politikası’na buradan ulaşabilirsiniz:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

 

Posted in Haberler, SKA 10, SKA 4, SKA HABERLERİ