İstanbul Medeniyet Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından Oxford University Press (OUP) ve Mesleki Gelişim Birimi iş birliğiyle öğretmen eğitimleri düzenlendi. 02 Nisan 2021 tarihinde çevrim içi olarak gerçekleştirilen etkinlikte “Eğitimde Teknoloji ve Online Kaynakların Kullanımı (Using Technology and Online Sources)” ve “Oyunların Kullanımı (Using Games)” konularını içeren iki adet eğitim gerçekleştirildi.
Eğitimin ilk oturumunda Oxford University Press öğretmen eğitmenlerinden Nick MANTHEI tarafından “Eğitimde Teknoloji ve Online Kaynakların Kullanımı” konulu eğitim verildi. MANTHEI, eğitimde pratik uygulama, fikir ve teknolojik araçları ele aldı. Öğretmenlerin derslerinde kullanarak öğrencilere çeşitli öğrenim fırsatları sunabilecekleri kaynaklar, araçlar ve fikirler sundu. Öncelikle Yabancı Diller Yüksekokulumuzda sık kullanılan Kahoot, Padlet, Quizlet, Memrise gibi çevrim içi uygulamalar ve bunların neden kullanıldığını gözden geçirdi. Bu uygulamaların iyi ve eksik notlarına değindikten sonra, kullanılan ders kitabındaki aktivitelerle bağ kurarak yeni yöntemler tanıttı. İlk olarak yazma aktiviteleri için Google Docs kullanımının yararlarından bahsetti. Bu uygulama ile öğrencilerin ve öğretmenlerin tek bir doküman üzerinde birlikte çalışıp, birbirlerine geri bildirimde bulunabileceklerine değindi. Daha sonra Loom uygulaması ile sesli ve görüntülü olarak ekran paylaşımı yapılıp öğrencilere beş dakikalık görüntülü geri bildirim verilebileceğini gösterdi. Bu sayede öğrencilere, pratik bir şekilde geri bildirim verilebileceği ve onlara yüz yüze geri bildirim alıyormuş duygusu yaşatılabileceğine dikkat çekti. Öğretmenlerimize, öğrencilere konuşma aktiviteleri düzenleyebilecekleri ses kaydı sitesi Vocaroo’nun tanıtımının ardından yine öğrencilerle çevrim içi etkileşimi ve iş birliğini artıracak Mentimeter ve Jamboard gibi siteler hakkında bilgi verdi. İlk oturum sonlanmadan önce de MANTHEI eğitimi değerlendirme anketini hocalarımızla paylaşarak geri bildirim aldı.
“Oyunların Kullanımı” konulu ikinci oturum ise yine Oxford University Press eğitmenlerinden Aysu ŞİMŞEK tarafından verildi. Bu oturumda hem öğretmenler hem de öğrenciler için eğlenceli olabilecek ve öğrenme sürecini güçlendirebilecek farklı oyun ve aktivitelerin yanı sıra bazı ilgi çekici çevrim içi araçlar tanıtıldı. İkinci oturuma hocalarımızı tanımaya yönelik küçük bir oyunla başlayan ŞİMŞEK, hocalarımıza ders içinde yapılabilecek pratik oyunlardan bir örnek sergiledi. Soru ve çoktan seçmeli şıklardan oluşan bu aktivitede kısa sürede bir grup insandan kolayca bilgi alarak onları tanımanın yollarını gösterdi. Daha sonra kendini tanıtmak adına çevrim içi bir kelime bulmacası (Word Puzzle) yapma sitesi göstererek, oradan hazırladığı bulmacayı çözdürdü. Oyunların motivasyonu, hafızayı, sınıf iş birliğini, dikkati ve eğlenceyi artırması nedeniyle önemli olduğuna vurgu yaptı. Oturumun devamında ise; değişik becerilere yönelik sınıf içinde kullanılabilecek bazı oyun yaratma siteleri ve pratik oyunlar tanıttı. ŞİMŞEK, oturumu sonlandırmadan önce, hocalarımızla oyunların dil bilimsel amaçları, üniversite öğrencileri için uygunluğu, ne kadar hazırlık süreci gerektirdiği ve oyun oynarken başka nelerin düşünülmesi gerektiği konularında bilgi alışverişi yaptı. Oturumu sonlandırmadan önce konu ile ilgili faydalı olabilecek sosyal medya hesapları önerisinde bulunan ŞİMŞEK, değerlendirme anketini hocalarımızla paylaşarak geri bildirim aldı.
Her iki oturumun sonunda paylaşılan geri bildirim formlarını dolduranlara Oxford University Press tarafından bir dijital rozet verildi.
Oxford University Press ve değerli eğitmenlerine bu bilgilendirici öğretmen eğitimi için Yabancı Diller Yüksekokulumuz ve Üniversitemiz adına teşekkür ederiz.