Üniversitemizin ortağı olduğu ErISFaVIA projesi “Görme Engelli ve Ek Engelli Çocukları Olan Aileler için Erken Müdahale Hizmetleri” kapsamında, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü’nden Dr.Öğr.Üye. Emine AYYILDIZ ve Özel Eğitim Bölümü’nden Prof.Dr. Yeşim GÜLEÇ ASLAN tarafından hazırlanan “ErISFaVIA-Early intervention services for families with children with vision impairment and additional disabilities project: IO8 policy recommendations and guidelines report” başlıklı rapor yayımlandı.
Bu rapor kapsamında özel gereksinime sahip bireylerden görme engelli ve ek engelli bireylerin yaşadıkları eşitsizliklerin azaltılmasına yönelik çeşitli öneriler sunuldu. Bu kapsamda bireylere kapsayıcı bir bakış açısıyla özel eğitim fırsatı sunularak bireylerin fırsat eşitliğine sahip olması amaçlandı. Yayınlanan rehberde özel gereksinime sahip kişilerin nitelikli, güvenilir ve erişilebilir bir eğitime sahip olması için çeşitli yollar önerildi.
ErISFaVIA projesi “Görme Engelli ve Ek Engelli Çocukları Olan Aileler için Erken Müdahale Hizmetleri”, ERASMUS+ Programı, Ana Eylem 2- Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği (No: 2019-1-EL01-KA201-062886) kapsamında faaliyet göstermektedir. ErISFaVIA projesinin ana fikri, uluslararası düzeyde çok önemli olduğu kabul edilen bir ihtiyacı ele alan ve görme engeli ve ek engelleri veya işitme engeli olan çocukları aileleriyle birlikte ifade eden çok önemli bir durumun varlığında yatmaktadır.
ErISFaVIA konsorsiyumu 6 ülkede (Yunanistan, Kıbrıs, Romanya, Türkiye, Hırvatistan ve Almanya) 10 büyük kuruluştan oluşturuldu. Tüm proje ortakları, farklı meslek ve görevlerle ek engellilik veya işitme ile görme engeli alanında yer aldı. Özellikle Teselya Üniversitesi (UTH-Koordinatör kuruluş), Babes Bolyai Üniversitesi (UBB), İstanbul Medeniyet Üniversitesi (IMU), AMIMONI/Yunanistan, Syzoi/Yunanistan, ANSGA/Türkiye, Mali Dom/Hırvatistan ve Blindeninstitut München/Almanya ve okullar (St. Barnabas School for the Blind/Kıbrıs ve LSDV-Liceul Special pentru Deficienti de Vedere Cluj/Romanya) bu projenin konsorsiyumunu oluşturdu. Toplamda 3 Üniversite, 5 STK ve 2 okul, bu çocuklara yönelik erken müdahale programlarının etkinliğini güçlendirecek profesyoneller için politika önerileri hazırlanması ve eğitim programları geliştirilmesi amacıyla çalışmaya katkı sağladı.