Üniversitemiz Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Programı yüksek lisans öğrencisi Umut ÜNAL ile Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme bölümü öğretim üyesi Doç.Dr. Mertcan TAŞÇIOĞLU’nun “Sürdürülebilirlik, İtibar, Tüketici Davranışları İlişkisi Üzerine Bir Çalışma: Sürdürülebilirlik Kaynaklı Kurum ve Marka İtibarinin Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi” adlı makalesi Marketing Intelligence & Planning dergisinde yayımlandı. ÜNAL ve TAŞÇIOĞLU çalışmalarında, şirketlerin sürdürülebilirlik çalışmalarının kurumsal stratejiler için önemini tüketici davranışları açısından incelediler.
ÜNAL ve TAŞÇIOĞLU, çalışmalarında sosyal, ekonomik ve çevresel sürdürülebilirlik çalışmalarının, sürdürülebilir kalkınmanın en önemli paydaşlarından olan toplum nezdinde nasıl bir etki yarattığını ele aldılar. Şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde gerçekleştirmiş olduğu sürdürülebilirlik çalışmalarının, kurumsal itibarı olumlu yönde etkilediğini ortaya koydular. Bunun yanında şirketlerin sürdürülebilirliği kurumsal stratejilerinin merkezine koymaları ile hem toplum hem çevre hem de ekonomi için eşzamanlı getirilerin olduğuna dikkat çektiler. Böylelikle sürdürülebilir ekonomik kalkınma politikasıyla tutarlı bir politika geliştirmenin şirketler açısından da önemli bir kazan-kazan durumu yarattığını vurguladılar.
ÜNAL ve TAŞÇIOĞLU, elde ettikleri bulgular ışığında, sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin gerçekleştirilmesi için özel sektöre düşen görevin önemine dikkat çekerken, bu konuda şirketler tarafından yapılan çalışmaların toplum tarafından mükafatsız bırakılmadığının da altını çizerek aslında şirketlerin yapmış olduğu sürdürülebilirlik çalışmalarının toplum ve iş dünyası arasında dolaylı bir ortaklık ve işbirliğinin inşasını sağladığını belirttiler.