Menü Kapat

İMÜ Sürdürülebilirlik Ofisi Geliştirdikleri TabuSUS Oyunu ile Sürdürülebilirlik Haftasında SKA’lar Üzerine Bir Atölye Düzenledi

İMÜ Sürdürülebilirlik Ofisi, sadece kampüs topluluğumuz için değil, daha geniş bir toplulukta Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne yönelik eğitimler sunmak üzere, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ni ve bu hedeflere ilişkin ana konuları tanımlayan anahtar kelimeleri öğretmeye yönelik bir oyun tasarladı. TabuSUS adı verilen oyunun ilk atölyesi, 18 Aralık 2023 Pazartesi günü, “3.İstanbul Medeniyet Üniversitesi Sürdürülebilirlik Haftası” etkinlikleri bünyesinde, İMÜ Ziraat Bankası Kütüphanesi Fuaye Alanı‘nda gerçekleştirildi. İMÜ Sürdürülebilirlik Topluluğu iş birliği ile gerçekleştirilen atölyenin yürütücülüğünü, İMÜ Sürdürülebilirlik Ofisi Ekibi’nden Ar.Gör.Ayça ÇELİKBİLEK, Ar.Gör. Furkan ERUÇAR ve Öğr.Gör. Zehra SAVAN gerçekleştirdi.

Tüm İstanbul Medeniyet Üniversitesi öğrencilerinin, personelinin ve kamunun katılımına açık olarak gerçekleştirilen atölyeye 2 kurum dışı katılımcı, 2 personel ve farklı fakültelerimizde eğitim görmekte olan 10 öğrenci olmak üzere toplam 14 kişi katılım sağladı. Oyun içerisinde katılımcılardan, sürdürülebilirlik ile ilişkili kavramların yer aldığı kartlarda yer alan anahtar kelimeleri anlatmaları ve sonrasında bu anahtar kelimenin hangi Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi ile ilişkili olduğunu belirlemeleri istendi. Böylece, sürdürülebilirliğe ilişkin kavramlar hakkında bir beyin fırtınası gerçekleştirilmesine de imkân sağlanmış oldu. Oyunun sonunda, Sürdürülebilirlik Ofisi tarafından, kazanan takımın üyelerine sürdürülebilir yaşam hediye paketleri sunuldu.

İMÜ Sürdürülebilirlik Ofisi araştırma görevlisi Ayça ÇELİKBİLEK tarafından tasarlanan ve ofis ekibi ile birlikte geliştirilen TabuSUS, katılımcıların sürdürülebilirliğe dair anahtar kavramları öğrendiği, tartıştığı, eğlenirken öğreten bir kelime oyunu olarak tasarlandı. Oyunun tasarımının bir kelime anlatma oyununun ötesine geçtiğine dikkat çeken ÇELİKBİLEK, oyunun aynı zamanda bir çevre eğitimi olma özelliğini “Oyun kartlarında yasaklı kelime olarak sunulan kelimeler, aslında katılımcılara bu kavramları öğretmek için kullandığımız kelimeler. Bu nedenle, bazı kartlarda aslında kişilerin anahtar kelimeyi anlatırken belki de hiç kullanmayacakları kelimeler ya da istatistiki bilgiler yer alıyor. Oyunun bu kurgusunun amacı, oyunun içerisinde, kişilere o hedefler ile ilgili bazı bilgi aktarımları da yapmak istememiz. Önemli olduğunu düşündüğümüz konuları, bu şekilde kartlara yansıtarak, oyunlaştırma aracılığı ile bilgi aktarmayı hedefledik” sözleri ile aktardı.

İMÜ Sürdürülebilirlik Ofisi ekibi, oyunun temelde sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmak için ele alınması gereken konulara odaklanırken, bunun çok daha ötesine geçerek, hedef ve alt hedeflerin birbirleri ile olan ilişkilerinin de daha iyi anlaşılmasına imkân sağladığını aktardı. Oyun süresince katılımcıların bazı alt hedeflerin birden fazla hedefe katkı sağladığını keşfetmelerine katkı sağlandığı belirtildi.

Oyun sonrasında katılımcılardan olumlu geri dönüşler aldıklarını belirten Sürdürülebilirlik Ofisi ekibi, bundan sonraki hedeflerinin oyun için hem Üniversitemiz bünyesinde hem de farklı kurumlarda ve etkinliklerde atölyeler düzenleyerek, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne yönelik daha geniş bir topluluğa eğitim imkânı sağlama amacında olduklarını ifade etti.

NOT: Atölyeyi kurumunuzda düzenlemek üzere talepte bulunmak için ayca.celikbilek@medeniyet.edu.tr ve surdurulebilirlik@medeniyet.edu.tr adresi üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Posted in Haberler, SKA 13, SKA 17, SKA 4, SKA HABERLERİ