Üniversitemiz Türk Musikisi Bölümü öğretim üyelerinden Dr.Öğr.Üyesi Deniz TUNÇER ve Eğitim Bilimleri Fakültesi öğretim üyelerinden Dr.Öğr.Üyesi Nihan ŞAHİNKAYA’nın temel eğitimde müzik ve hikayelerin etkisini ele değerlendirdikleri “Dördüncü Sınıfta Müzik ve Hikâyelerle Desteklenen Ondalık Kesir Öğretiminin Matematik ve Müzik Tutumlarına Etkisi” adlı makaleleri Milli Eğitim Dergisi’nin 2021 yılı 231. sayısında yayımlandı.
Hedefler için ortaklıklar kapsamında İstanbul Medeniyet Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi’nce desteklenen S-BAG-2015-724 kodlu proje kapsamında hazırlanan makalede yazarlar, müzik ve matematik disiplinleri özelinde ondalık kesir öğretimi konusunu müzik ve hikâyelerin etkisini ele aldı. Araştırmada, MEB’in temel eğitimde müzik ve matematik eğitim programlarına uygun olarak hazırlanan müzik ve hikâyeler Üsküdar İlçe Milli Eğitim Bakanlığı izni ile bu ilçede bulunan yaklaşık 350 çocuk ile çalışılarak oluşturuldu. Ayrıca konu öğretmen eğitimi kapsamında da ele alınarak oluşturulan müzikli hikâyeler öğretmenlere anlatıldı ve öğretmenlerin görüşleri alındı. Öğretmenler ve öğrenci görüşleri sonucunda bu işlemin dersi daha eğlenceli ve ilgi çekici hale getirdiği sonuçları vurgulandı.
Makaleyi buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.