İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nden Prof.Dr. Füsun EKŞİ tarafından yürütülen bir proje, üniversite öğrencilerinin teknoloji bağımlılığı ve güvenli internet kullanımı konusundaki farkındalıklarını artırmayı hedefleyerek başarılı sonuçlar elde etti. Proje kapsamında, öğrencilere teknoloji bağımlılığının etkileri, başa çıkma yolları ve siber zorbalıktan korunma yöntemleri gibi konularda psikoeğitim verildi.
2022 yılının Mayıs ve Haziran aylarında gerçekleştirilen ve İstanbul Medipol Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi öğrencilerinin katıldığı projede, toplam 85 öğrenci yer aldı. Katılımcıların çoğunluğunu İstanbul Medipol Üniversitesi öğrencileri oluştururken, bu öğrencilerin 61’i İstanbul Medipol Üniversitesi öğrencileri, 24’ü ise Marmara Üniversitesi öğrencileriydi. Katılımcıların %75,3’ü lisans, %25,9’u ise ön lisans öğrencilerinden oluşuyordu.
Veri toplama aracı olarak kullanılan yedi maddelik anketle öğrencilerin sağlıklı yaşam tarzı prensipleri, bağımlılık kavramı, duyarlılık düzeyleri ve bağımlılıkların etkileri gibi konulardaki bilgileri değerlendirildi.
Proje kapsamında çevrimiçi olarak gerçekleştirilen eğitimlerde, teknoloji bağımlılığı, korunma yolları, güvenli internet kullanımı ve siber zorbalık gibi konular işlendi. Eğitimler dört gün boyunca, her biri 60 dakika süren oturumlar halinde düzenlendi.
Anketler aracılığıyla ölçülen sonuçlar, psikoeğitim programının öğrencilerin teknoloji bağımlılığı ve güvenli internet kullanımı konularındaki bilgi düzeylerini artırdığını, duyarlılıklarını yükselttiğini ve genel amaçlara ulaşıldığını ortaya koydu.
Projede elde edilen bu olumlu sonuçlar, üniversite öğrencilerinin teknoloji bağımlılığına karşı farkındalıklarını artırmak ve güvenli internet kullanımı konusunda bilinçlenmelerini sağlamak adına önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Bu tür psikoeğitim programlarının gençlerin dijital dünyada sağlıklı ve bilinçli bir şekilde var olmalarına katkı sağladığı görülmektedir.