Üniversitemiz Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği yüksek lisans öğrencisi M. Koray YILMAZ’ın, öğretim üyemiz Dr.Öğr.Üyesi Haluk BAYRAM’ın danışmanlığında yaptığı “Hareketli Hedeflerin Hava Robotu ile Takibi” başlıklı yüksek lisans tez çalışması TÜBİTAK tarafından 2210/C Yurt İçi Öncelikli Alanlar Yüksek Lisans Burs Programı’ndan destek almaya hak kazandı.
Proje çerçevesinde üzerinde bir radyo vericisi bulunan, önceden belirli herhangi bir yörünge ve hızı takip etmeyen hareketli bir hedefin anlık konumunun tespiti ve takibi hedeflendi. Endüstriyel inovasyon kapsamında geliştirilen ürünün, savunma sanayinde sinyal bozucuların veya diğer hedeflerin konum tespiti ve takibi için kullanılması amaçlandı. Bunun yanısıra üzerinde radyo vericili tasma bulunan bir hayvanın zorlu arazi şartlarında tehlikeli hayvanlarla karşılaşma olasılığı olmadan konumunun takip edilmesi ile karada canlı ekosisteminin takip edilmesi ve arama kurtarma çalışmalarında kayıp insanların telefon sinyallerinden bulundukları yerin tespiti de hedeflendi. Tez konusu yaklaşımında Parçacık Filtresi teknolojisi kullanıldı ve geliştirilen yaklaşım, simülasyon ortamında ve saha deneylerinde test edildi. Bunun için saha deneylerinde kullanılmak üzere döner kanatlı bir hava robotu tasarlanarak üretildi ile ürün inovasyonuna katkı sağlandı.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Bilim ve İleri Teknoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi Saha Robotiği Laboratuvarı’nda sanayi çeşitliliği ve sanayi ürünlerinde değer artırımı için uygun bir politika ortamının yaratılması aracılığıyla yürütülen bu çalışma, Ocak 2022 tarihinde başarı ile tamamlandı. Proje, özellikle gelişmekte olan ülkelerde yurt içi teknoloji gelişiminin, araştırma ve yenilikçiliğin desteklenmesi hususunda üniversitemize değer kattı.
Yenilikçiliğin teşvik edilmesi ve bilimsel araştırmanın geliştirilmesi, sanayi sektörlerinin teknolojik yetkinliklerinin genişletilmesi amacı ile yürütülen Tez çalışmasının çıktılarından elde edilen yayın ise; uluslararası bir robotik dergisinde hakem değerlendirme aşamasındadır.
Öğrencimizi ve öğretim üyemizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.