Menü Kapat

Öğretim Üyemizin Pandemi Sürecinde Eğitime Ara Vermenin Özel Gereksinimli Çocuklara Etkisini Konu Alan Araştırması Yayımlandı

İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği hocalarımızdan Dr.Öğr.Üyesi Ertan GÖRGÜ’nün Aile Danışmanlığı Yüksek Lisans Programı mezunlarımızdan Duygu ARICI DOĞAN ile gerçekleştirdiği “Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Annelerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Özel Eğitime Ara Vermeye Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi” başlıklı araştırması 23 Mart 2022 tarihinde Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi’nde yayımlandı.

Çalışma, otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocukların annelerinin Covid-19 pandemi sürecinde sokağa çıkma kısıtlamaları ve özel eğitime ara vermeye yönelik görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Özel gereksinimli bireylerin pandemi sürecinden nasıl etkilendiğini anlayarak bireylerin yaşadıkları etkileri incelemeye yönelik yapılmış olan araştırma, İstanbul ili Gaziosmanpaşa ilçesinde bulunan bir özel eğitim merkezine devam eden OSB’li çocukların anneleri ile gerçekleştirildi.  Fenomenoloji (olgubilim) deseninde yapılmış bu nitel çalışmada verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ve “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılarak anneler ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi.  Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre Covid-19 sebebi ile özel eğitime ara vermenin OSB’li çocuklar üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri olduğu belirlendi.  Olumlu etkileri incelendiğinde,  pandemi sürecinin OSB’li çocuklar üzerinde en çok aile ilişkilerine yönelik değişimlere neden olduğu ortaya konuldu. Olumsuz etkilerin en fazla olduğu alan ise davranış problemleri olarak bildirildi.

Posted in Haberler, SKA 10, SKA 3, SKA 4, SKA HABERLERİ