1 Mart 2022 tarihinde, Üniversitemiz bünyesinde görev yapmakta olan fakülte web sorumlularına yönelik olarak, sürdürülebilir kalkınma amaçları ve bu amaçların üniversiteler ile ilişkisini anlatan bir sürdürülebilir kalkınma eğitimi ve üniversitemizde bu amaçlara yönelik gerçekleştirilen faaliyetlerin ne şekilde haberleştirileceğini ele alan bir kapasite geliştirme eğitimi düzenlendi.
Üniversitemizin fakülte ve bölüm web sayfaları sorumlularının katıldığı çevrim içi eğitimlerde sürdürülebilir kalkınma hedefleri ele alınarak üniversitelerin bu amaçlara ulaşmadaki rolü değerlendirildi. Toplantıda ayrıca üniversitemiz bünyesinde gerçekleştirilen sürdürülebilir kalkınma amaçları ile ilişkili araştırmaların, eğitim içeriklerinin, uygulama ve liderlik faaliyetlerinin ne şekilde haberleştirilmesi gerektiğine dair uygulamalı bir eğitim verildi.
Atölyenin ilk bölümünde, Öğr. Gör. Zehra SAVAN, üniversitemiz web sayfalarında yayınlanan haberlerin düzen ve içeriklerinin geliştirilmesine yönelik bir sunum yaptı. Haber yazımında uyulması gereken genel ilkelerin, iyi bir haberin temel unsurlarının ve en sık yapılan hataların web sayfalarımızdan alınan örneklerle işlendiği uygulamalı eğitimde, mevcut haberlerin hangi yollarla geliştirilebileceği katılımcılarla tartışılarak etkileşimli bir öğrenme ortamı sağlandı. Haberlerin başarı, etkinlik ve yayın haberleri şeklinde üç başlık altında ayrı ayrı incelendiği sunumun ikinci kısmında ise haberlerin İngilizce çevirilerine odaklanılarak çevirilerde en sık yapılan hatalar mevcut haber örnekleri üzerinden incelendi ve daha doğru ve akıcı bir dil sağlamak üzere başvurulabilecek öneriler paylaşıldı. Sunum sonunda İngilizce çeviri metinlerin geliştirilmesi için kullanılabilecek yardımcı araçlar önerilerek yabancı basından alınan haber başlığı örnekleriyle daha kısa ve etkili haber başlıkları yazmanın ipuçları verildi.
Atölyenin ikinci bölümünde, üniversitemiz araştırma görevlisi Ayça ÇELİKBİLEK, sürdürülebilir kalkınma amaçları ve sorumlu kurum felsefesi ile Üniversitemizin bu amaçlara ulaşılmasına yönelik sağladığı katkıyı ele aldığı bir sunum gerçekleştirdi. ÇELİKBİLEK sunumuna Birleşmiş Milletler tarafından 2000 yılında ilan edilen ve uluslararası kalkınmaya katkı sunmayı amaçlayan 8 Milenyum Kalkınma Hedefi ile ilgili bilgi vererek başladı. Günümüz stratejilerini yönlendiren ve 2030 yılı sonuna kadar ulaşılması hedeflenen 17 adet Sürdürülebilir Kalkınma Amacı’nın, diğer bir deyişle Küresel Amaçların, Bin Yıl Kalkınma Hedefleri’nin üzerine inşa edildiğini, ancak iklim değişikliği, ekonomik eşitsizlik, yenilikçilik, sürdürülebilir tüketim, barış ve adalet gibi yeni alanları da içerdiğini belirtti. Sonrasında ise, 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amacına ve alt hedeflerine değinerek bu hedeflerin sürdürülebilir bir dünya için önemini açıkladı.
Bilginin üretilmesi ve topluma yayılması, yenilikçi çözümler ile ekonomik ve sosyal kalkınmayı desteklemesi, geleceğin sürdürülebilirlik uygulayıcılarının yetiştirilmesi gibi önemli rolleri ile üniversitelerin SKA’lara ulaşılmasında önemli bir rolü olduğunu belirten ÇELİKBİLEK, SKA’lara yönelik çalışmanın da üniversiteler için önemli faydalar sağlayacağına dikkat çekti. Üniversitelerin özellikle SKA’lar ile ilgili araştırma ve projelerin yürütülmesi, yenilikçi çözümler geliştirilmesi ve patentler alınması gibi araştırma; SKA’lar ile ilişkili dersler hazırlanması, hayat boyu öğrenme faaliyetleri düzenlenmesi, kapasite geliştirme eğitimleri düzenlenmesi ve öğrencilerin harekete geçirilmesi gibi eğitim; SKA’lar ile ilişkili yönetim kararları geliştirilmesi, uygulamalar yapılması ve gelişimin raporlanması gibi operasyon; sektörler ve kurumlar arası iş birliklerinin sağlanması, politika geliştirme sürecine katkı sağlanması ve halkın sürece dahil edilmesi gibi liderlik faaliyetleri ile Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na katkıda bulunabileceğini belirtti.
Sunumun ilerleyen kısımlarında Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nın insan, çevre, inşaat, toplum ve çeşitli araçlar üretilmesi başlıklarını içerdiği, Üniversitemiz bünyesindeki tüm fakültelerin faaliyetleri ile birlikte 17 amacın tamamına yönelik ilerleme sağlanabildiği vurgulandı. Üniversitemizin SKA’lara yönelik yürüttüğü faaliyetlerin paylaşıldığı sdg.medeniyet.edu.tr sitesinin hem kurumsal gelişmeyi izleme hem de Üniversitemizin yürüttüğü faaliyet ve bilgi birikimini toplum ve diğer paydaşlarla paylaşma açısından önem taşıdığına dikkat çekildi.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi’nin Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na yaptığı katkılar ile dünyanın önde gelen üniversite sıralama kuruluşlarından Times Higher Education’ın THE Impact Rankings sıralamasında ilk kez 2021 yılında yer aldığı belirtildi. Sağlıklı ve Kaliteli Yaşam (401-600), Açlığı Son (301-400), Nitelikli Eğitim (601-800) ve Amaçlar İçin Ortaklıklar (601-800) başlıklarında listelenen Üniversitemizin, bu yıl 9 SKA için başvuru yaptığı ve bu sayının giderek artırılmasının hedeflendiği açıklandı.
ÇELİKBİLEK sunumunun ikinci kısmında ise, Üniversitemiz bünyesinde görev yapmakta olan fakülte web sorumlularına, fakülteler bünyesinde gerçekleştirilen ve SKA’lara katkı sağlayan çalışmaların, hazırlanan web içerik formları aracılığı ile nasıl haberleştirileceğine ilişkin bilgiler aktardı. Faaliyetler ile SKA’ların ilişkisinin nasıl kurulacağı, haber içeriklerinde SKA’ların ne şekilde ele alınması gerektiği, iç ve dış paydaşlara konu ile ilgili ne tür bilgiler aktarılması gerektiğine dair aktarımlarda bulundu.
Atölyenin son bölümünde ise, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na ulaşmada kapsayıcı kurum yaklaşımını benimseyen Üniversitemizde web sorumlularının kendi çalışma alanları ve fakülte pratikleri bünyesinde edindikleri tecrübeler ışığında sürecin işlemesi için önerdikleri görüşler ele alındı.