Üniversitemiz öğrenci topluluklarından Genç MASAM topluluğu, tıp fakültesi öğrencilerinin mesleki eğitimlerine katkı sağlamak amacıyla 3 Aralık 2022’de “Ultrasonografi Temel İlkeleri” adlı bir uygulama atölyesi düzenledi. Üniversitemiz Tıp Fakültesi öğretim üyelerinden Doç.Dr. Nesrin GÜNDÜZ’ün koordinasyonuyla Prof.Dr. Süleyman Yalçın Şehir Hastanesi’nde gerçekleştirilen ve katılımcılara temel ultrasonografi becerileri kazandırmayı hedefleyen atölyeye 15 tıp öğrencisi katıldı.
Eğitim programı boyunca öğrencilere ultrasonografinin temel prensiplerini kapsayan kapsamlı bir müfredat sunuldu. Eğitimde öncelikle ultrason dalgalarının fiziksel prensipleri, farklı ultrason cihazları ve prob tipleri, görüntü elde etme ve yorumlama için uygun teknikler gibi teorik bilgiler verildi. Daha sonra ise; öğrencilere ultrasonografinin obstetrik, kardiyoloji ve radyoloji gibi çeşitli tıbbi alanlardaki uygulamaları ve bu alanlardaki sağlık risklerini teşhis etmede nasıl kullanılabileceği bilgileri aktarıldı. Böylece geleceğin hekimlerine ultrason yardımı ile başta kalp damar hastalıkları olmak üzere, pek çok hastalığın teşhis edilerek, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nın “2030’a kadar bulaşıcı olmayan hastalıklardan kaynaklanan erken ölümlerin 1/3 oranında azaltılması” hedefini gerçekleştirmek üzere önemli bir mesleki eğitim olanağı sağlanmış oldu.
Uygulamalı eğitim oturumları programın önemli bir parçasını oluşturdu ve katılımcıların teorik bilgilerini pratik ortamlarda uygulama imkânı sağladı. Doç.Dr. Nesrin GÜNDÜZ, Dr. Hüseyin Ertuğrul ÖZAY, Dr. Ömer ÇETİN ve Dr. Nergiz ADIYAMAN gibi deneyimli eğitmenlerin rehberliğinde, öğrenciler simülasyon modelleri ve gerçek hasta vakaları üzerinde ultrasonografi görüntüleme pratiği yapma fırsatı buldular. Bu pratik deneyimleri, görüntü elde etme, yorumlama ve raporlama becerilerinin geliştirilmesine imkân sağladı.
Programın sonunda bir değerlendirme toplantısı düzenlendi ve katılımcılar yeni kazandıkları becerilerini sergileme ve eğitmenlerden geri bildirim alma fırsatı buldular. Bu toplantı, akademik tartışmalar için bir platform sağlayarak öğrencilerin ultrasonografi ve klinik uygulamaları konusundaki anlayışlarını daha da geliştirmelerine olanak tanıdı.