Üniversitemiz Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü öğretim üyelerinden Dr.Öğr.Üyesi Ayşenur ERDİL, teknoloji odaklı ürün yenilikleri ve ürün geliştirme süreci üzerine yaptığı araştırmanın sonuçlarını “Technology and Innovation-Oriented Product Design and Development Process” başlıklı bildiri ile 3-6 Kasım 2022 tarihleri arasında Mexico City’de düzenlenen Latin America 4th International Conference on Scientific Researches bünyesinde sundu.
ERDİL, çalışmasında inovasyonun toplumun ihtiyaçlarını karşılama ve sorunların çözümüne odaklanmanın yanı sıra, sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş açısından da büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Araştırmada market sepeti için ürün yeniliği olan bir tasarım ele alındı. Tasarıma yönelik pazarda artan rekabete karşı gelişen teknoloji ve geliştirilmiş yazılım sistemleri, yapay zeka gibi yöntemlerin kullanılmasına olan ihtiyacın arttığı belirtildi.
Araştırmada; yeniliğin sadece işletmelerin yeni bir ürün tasarlayıp üretmesi ve piyasaya sürmesi anlamına gelmediği, firmanın üstün özelliklere sahip bir ürün ortaya koymak amacıyla mevcut ürünlerini farklılaştırıp değiştirmesinin de ürün yeniliği olacağı vurgulandı. Çalışma kapsamında geleneksel market sepetlerine yeni özellikler ve yeni işlevler getirilerek yapılmış yeni bir ürün tasarımı tanıtıldı. Bu yeni tasarlanan market sepeti, ürün eklendikçe fiyat toplama ve son kullanma tarihi gösterme özelliklerine sahip olmanın yanı sıra, boyutlarının küçültülmesi ile ergonomik, kullanımı kolay, göze hitap eden, kalite odaklı, çeşitli fonksiyonları aynı anda barındıran kullanışlı bir ürün olarak nitelendirildi. Yeni geliştirilen bu ürünün tasarımıyla dikkat çektiği ve bunun pazara girdiği andan itibaren ürüne olumlu bir özellik olarak yansıyacağı belirtildi.
Araştırma, ürünün sahip olduğu, mevcut özelliklerinin dışında, destekleyici yeniliklerin sunulduğu değişimler ile yaşam döngüsünün, performansının ve ekonomik verimliliğinin arttırıldığına dikkat çekti. Çalışmada ayrıca ürünlerin tasarımına yönelik geliştirilen büyüme stratejileri ile pazarda rekabetçi duruma getirilmesi ele alındı. Rekabet hedeflerinin ölçülmesi için ise verimlilik analizi kullanıldı. Kaynak verimliliğinden ve yıllara bağlı olarak satış durumu, beklenen maliyetler, olası tüm giderler gibi ölçütlerin verimlilik değerlendirmesindeki öneminden bahsedildi. Toplumsal ihtiyaçları karşılayan yeniliklerin teknolojiyle bütünleştirilerek verimliliğe katkı sağladığı vurgulandı.
Erdil, A. (2022). “Technology and Innovation-Oriented Product Design and Development Process”, Latin America 4th International Conference on Scientific Researches, November 3 – 6, 2022, Mexico City.